A természettudományos tantárgyak oktatása a magyar közoktatásban 5

Dr. Teperics Károly

DE TTK, Társadalomföldrajzi és Területfejlesztési Tanszék

A természettudományos közoktatási tantárgyak jelenlegi helyzetének elemzése révén a megújítás lehetőségeit próbálja a kurzus felvázolni. A csökkenő óraszám és érdeklődés közegében kijelölni azokat a feladatokat, amelyek révén ismét előtérbe kerülhetnek a társadalmi-gazdasági szempontból fontos ismeretek és ismertebbé/kedveltebbé válhatnak a természettudományok. Rövidtávon fontos feladat a tanárképzés problémáinak vizsgálata, reformja, hiszen képzett szakemberek nélkül a romló trend visszafordíthatatlanná válhat.

Tematika:

A modern közoktatási tartalmak kiválasztásának feladatai a földrajz/ földünk -környezetünk tantárgy példáján keresztül. Az integrált tantárgyak tanításának nehézségei és lehetőségei. Szemléltetés szerepe és feladatai, az IKT adta lehetőségek kihasználásának előnyei. Tanárképzés és tanártovábbképzés átalakulásának folyamata. A magyar tanárképzés problémái. Tendenciák a természettudományos érettségik rendszerváltozás utáni folyamatában. Területi különbségek a földrajzoktatásban.

Ajánlott szakirodalom:

Legutóbbi frissítés: 2023. 03. 26. 19:56