Dr. Zsolnai Anikó
SZTE BTK, Neveléstudományi Intézet
A kurzus célja a pedagógusi munkához szükséges készségek és képességek vizsgálatával foglalkozó nemzetközi és hazai kutatások megismertetése.
A kurzus a hatékony oktatói és nevelői munka készségeinek és képességeinek csoportjaival, az alkalmazásukhoz szükséges elméleti keret és gyakorlati alkalmazás kérdésköreivel foglalkozik.
Tematika:
A tanári munka tudományos alapjai, kutatási háttere, a tanári mesterség tudásbázisának bővülése. A nevelés, tanítás és tanulás kutatásának alapvető módszereivel, adatelemzési eljárásaival kapcsolatos ismeretek. Az iskolai, illetve a tanulási-tanítási folyamatban zajló interakciók és kommunikációs folyamatok sajátosságai, elemzési szempontjai, ezek alkalmazásának képessége. A tanári önreflexió szerepe a pályán való fejlődés folyamatában.
Ajánlott szakirodalom:
- Burton, D. and Goodman, R. (2011): The Masters in Teaching and Learning: a revolution in teacher education or a bright light quickly extinguished? Journal of Education for Teaching, Vol. 37,1. 51-61.
- Borich, G. D. (2007): Effective Teaching Methods. (6th Edition) Columbus, OH: Prentice-Hall/Merrill.
- Falus Iván (2006): A tanári tevékenység és a pedagógusképzés új útjai. Gondolat Kiadó, Budapest.
- Kansanen, P. (2003). Teacher education in Finland: Current models and new developments. In. B. Moon, L. Vlăsceanu, & C. Barrows (Eds.), Institutional approaches to teacher education within higher education in Europe: Current models and new developments. Unesco – Cepes, Bucharest. (85-108)
- McKinsey-jelentes-2007.