A doktori iskola számomra jó barátságokat, vidám munkahelyi légkört és magas szellemi színvonalat jelentett. Az a szakmai kohó, amelyet a doktori iskola vezetői, az oktatók, társak és különösen a kiváló témavezetőm alkot, olyan kutatóvá formált, amelyet elsőévesként nem is reméltem. Olyanná, mint azok a már végzett „felsőbb évesek”, akiknek büszkén járhatunk a nyomdokaiban.
- (Bacskai Katinka, doktori fokozatot szerzett)
Sok olyan dolgot tanultam, aminek közvetlenül is nagy hasznát vettem a tanítás során. Az iskolai teljesítményt befolyásoló „rejtett” tényezők tanulmányozása nyomán például a tanulási nehézségeket okozó tünetegyüttesek felismerésével könnyebben megértettem a diákjaim problémáit. A tantárgypedagógiai kutatások keretében tankönyvelemzést végeztem, ahol a metafogalmi ismeretek megjelenését vizsgáltam, s ezt követően a tanítás során is fokozottabban figyeltem tanítványaim fogalmi fejlődésére."
- (Szűcs Tímea, doktori fokozatot szerzett)
Azért tartom ideális választásnak ezt a doktori programot, mert színvonalas képzést nyújt, a kurzusokon különböző tudományterületek legjelesebb képviselőit hallgathatom. Nagyon jó és szoros szakmai közösség alakult ki a jelenlegi és korábbi hallgatótársakkal történő közös munka során. Az egyéni szakmai fejlődésünket is figyelemmel követi a program, számos lehetőséget biztosítanak, hogy elősegítsék integrációnkat a tudományos életbe.
- (Varga Eszter, abszolvált doktorandusz)
Meglátásom szerint doktori programunknak biztos jövője van. Elsősorban az alábbiak jellemzik: fiatal és lendületes doktoranduszok, állandó kutatói aktivitás (folyamatosan fennálló kutatások), sokszínű kurzusvá-lasztási lehetőség minősített oktatókkal és minőségi előadásokkal.
- (Szőcs Andor, doktorjelölt)