A tanári munka érték és attitűdvizsgálataival kapcsolatos kutatásmódszertani kérdések és megfontolások 42

Dr. Kiss János

DE-OEC, Egészségügyi Főiskolai Kar

A kurzus legfontosabb céljai, hogy a hallgatók ismerjék meg a munkával kapcsolatos érték és attitűd alapvető fogalmait. Ismerkedjenek meg D. E. Super munkájával kapcsolatos fejlődéselmélettel. Legyenek tájékozottak a tudományos kutatómunka során használható fontosabb standard eljárások tekintetében. Ismerjék meg az alapvető skálázási technikákat, sajátítsák el azok beépítését a kérdőívekbe, szerezzenek gyakorlatot azok használatában.

Tematika:

  1. Az érték fogalmi behatárolásai
  2. Az attitűddel kapcsolatos alapfogalmak
  3. D. E. Super fejlődés elmélete és munkaérték kérdőíve
  4. A pszichológiai skálatechnikák
  5. A kérdőívszerkesztés és skálázás alapjai

Elsajátítandó kompetenciák:

  1. A témával kapcsolatos fogalmak alapvető ismerete
  2. Az alapvető pszichológiai skálák ismerete és használata
  3. A Super-féle munkaérték kérdőív használata és értékelése

Ajánlott szakirodalom:

  • G Albaum: The Likert scale revisited: an alternate version. In: Journal of the Market Research Society, 1997 - wedb.net
  • Edit: M.B.Arthur, D.T.Hall, B.S.Lawrence: Handbook of career theory Cambridge University Press 1989.
  • Super, D.E.: Work values inventory. Boston, Houghton Mifflin Company. 1970.
  • Carrie H. Robinson and Nancy E. Betz: A Psychometric Evaluation of Super's Work Values Inventory—Revised. In: Journal of Career Assessment 2008 16: 456-475
  • Duane Brown: The Role of Work and Cultural Values in Occupational Choice, Satisfaction an Success: A Theoretical Statement. In: Journal of Counselling and Development Winter 2002. Vol.: 80 48-56

 

Legutóbbi frissítés: 2023. 03. 26. 19:56