Dr. habil Fábián Gergely
DE-OEC, Egészségügyi Főiskolai Kar
A kurzus legfontosabb céljai, hogy a hallgatók ismerjék meg a globalizációs folyamatok gazdasági és társadalmi hatásait, a társadalmi kirekesztettség új formáit, egyes esetekben az új szegregációs tendenciákat. Tudják értelmezni a tudásváltozás kihívásait, a munkaerőpiac átalakulásának tükrében. Ismerjék meg a multikulturális nevelés problematikáját, a nemzetközi standardizáció és a tanári autonómia kérdéskörét, ideértve a tanárképzés és a tanári hivatás professzionalizációs kihívásait.
Tematika:
- Globalizációs fogalmak, tendenciák, kihívások
- A tudásváltozás folyamata és a munkaerőpiac változásai
- Globalizáció és multikulturális nevelés
- Standardizáció és autonómia az oktatásban és a tanárképzésben
- Globalizáció és a tanári hivatás kihívásai
Ajánlott szakirodalom:
- Townsend T., Bates R. (2007): Globalization, Standards, and Professionalism in Times of Change. Handbook of Teachers Education. Springer.
- Fullan, M. (2001): The New Meaning of Educational Change. London: Cassell.
- McAllister, G. and Irvine, G. (2000): Cross Cultural Competency and Multicultural Teacher Education. Review of Educational Research, Spring, vol. 70, 1, pp. 3–24.
- Bullough, R. V., Clark, C. and Patterson, R. (2003): Getting in Step: Accountability, Accreditation and the standardization of teacher Education. Journal of Education for Teaching, vol. 29, 1, pp. 35–52.
- Furlong, J., Barton, L., Miles, S., Whiting, C. and Whitty, G. (2000): Teacher Education in Transition: Reforming Professionalism. Buckingham: Open University Press.
Legutóbbi frissítés:
2023. 03. 26. 19:56