Tematika:
Az IKT eszközök alkalmazási lehetőségei az iskolai oktatásban témakör bevezetése és a különböző résztvevők – informatika tanárok, nem-informatika tanárok, tanulók – igényeinek, képességeinek, tudásának megfelelő integrálása. A kurzus kiemelten foglalkozik a téma különböző felhasználói oldalról történő megközelítésével. Bemutatja, hogy hogyan alakíthatják át az információ szerzés módját a megbízható IKT ismeretek, valamint azt, hogy az informatikaoktatás egyes témakörei hogyan integrálhatóak be más tantárgyak tematikájába. A kurzus kiemelten foglalkozik két tudományterület – a matematika és a nyelvek – informatika eszközökkel megvalósítható tanításával, valamint ezen tudományterületek módszereinek és eredményeinek az informatikaoktatásba történő integrálásával, ezek esetleges veszélyeivel.
Irodalom:
- Sinclair J. (ed.) (2004) How to use corpora in language teaching, Amsterdam: John Benjamins
- Delcloque P. (2000) History of CALL
- Hubbard P. (2009) (ed.) Computer-assisted language learning, Volumes I-IV, Routledge: London and New York
- Maciej M. Syslo and Anna Beata Kwiatkowska: Contribution of Informatics Education to Mathematics Education in Schools. R.T. Mittermeir (Ed.): ISSEP 2006, LNCS 4226, pp. 209 – 219, 2006. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2006
- Kárpáti Andrea (2003) Informatikai eszközök a matematika oktatásában. Informatikai módszerek az oktatásban sorozat. Nemzeti Tankönyvkiadó.
- Kárpáti Andrea (2003) Informatikai eszközök az idegen nyelv oktatásában. Informatikai módszerek az oktatásban sorozat. Nemzeti Tankönyvkiadó.
- Sloane, H. N., Gordon, H. M. Gunn, C. Mickelsen, V. G. (1989) Evaluating Educational Software • A Guide for Teachers, Learning Technology Associates, Inc. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ, USA