Információs és kommunikációs technológiák pedagógiai kérdései 19

Dr. Buda András

DE BTK, Neveléstudományok Intézete

A kurzus az információs és kommunikációs technológiák (IKT) iskolai megjelenésének kérdéseit, szerepeit, a bennük rejlő lehetőségeket vizsgálja. Foglalkozik a tanárképzés elé támasztott új kihívásokkal, az erre adott válaszokkal, illetve az iskolai digitális megosztottsággal.

Tematika:

  1. Az IKT eszközök típusai, iskolai elterjedésük állomásai

  2. A tanárok és tanárképzők attitűdje

  3. Digitális bennszülöttek – digitális bevándorlók (telepesek és nomádok)

  4. IKT eszközhasználat az iskolában, tanulásban

  5. Változások a tanárképzés rendszerében, tartalmában.

Ajánlott szakirodalom:

  • Balanskat, Anja – Blamire, Roger – Kefala, Stella (2006): A review of studies of ICT impact on schools in Europe. http://insight.eun.org/shared/data/pdf/impact_study.pdf
  • Buda András (2010): Attitudes of Teachers Concerning the Use of Ict Equipment in Education. Journal of Social Research & Policy, Volume: 1, Issue: 2, 131-150. p. December 2010. Online: http://www.jsrp.ro/issues/volume-1-issue-2-december-2010-1
  • Fazekas Károly – Köllő János – Varga Júlia: (szerk.) (2008) Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért. Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal. Ecostat
  • Hunya Márta (2006): Országos Közoktatási Informatikai Felmérés 2006. Országos Közoktatási Intézet. Budapest
  • Marc Prensky (2001): Digital Natives, Digital Immigrants In: On the Horizon. MCB University Press, Vol. 9 No. 5, October 2001. 1-6 p.
  • Trucano, Michael (2005): Teachers, Teaching and ICTs.
Legutóbbi frissítés: 2023. 03. 26. 19:56