Dr. Teperics Károly
DE TTK, Társadalomföldrajzi és Területfejlesztési Tanszék
A természettudományos közoktatási tantárgyak jelenlegi helyzetének elemzése révén a megújítás lehetőségeit próbálja a kurzus felvázolni. A csökkenő óraszám és érdeklődés közegében kijelölni azokat a feladatokat, amelyek révén ismét előtérbe kerülhetnek a társadalmi-gazdasági szempontból fontos ismeretek és ismertebbé/kedveltebbé válhatnak a természettudományok. Rövidtávon fontos feladat a tanárképzés problémáinak vizsgálata, reformja, hiszen képzett szakemberek nélkül a romló trend visszafordíthatatlanná válhat.
Tematika:
A modern közoktatási tartalmak kiválasztásának feladatai a földrajz/ földünk -környezetünk tantárgy példáján keresztül. Az integrált tantárgyak tanításának nehézségei és lehetőségei. Szemléltetés szerepe és feladatai, az IKT adta lehetőségek kihasználásának előnyei. Tanárképzés és tanártovábbképzés átalakulásának folyamata. A magyar tanárképzés problémái. Tendenciák a természettudományos érettségik rendszerváltozás utáni folyamatában. Területi különbségek a földrajzoktatásban.
Ajánlott szakirodalom:
- García, L. M. és Roblin N. P. (2008): Innovation, research and professional development in higher education: Learning from our own experience. Teaching and Teacher Education, 24. sz. 104–116.
- Kelemen R. (2008): Az interaktív tábla néhány módszertani lehetősége a közoktatásban és a tanárképzésben. Letöltés: 2010. 10. 10.
- Halász G. - Lannert J. (szerk.): Jelentés a magyar közoktatásról 2006.