Dr. Tóth Zoltán
DE TTK, Szervetlen és Analitikai Kémiai Tanszék
A kurzus célja a konstruktivista pedagógia alapjainak, tanításban való felhasználásának megismerése.
Tematika:
-
A legfontosabb pedagógiai paradigmák összehasonlító áttekintése.
-
A konstruktivista pedagógia alapjai, tanulási modellje és tételei.
-
Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás.
-
A tanulók előzetes ismeretei: naiv elméletek és tévképzetek.
-
Fogalmi váltást segítő eszközök: tankönyvek, a szemléltetés és a problémamegoldás. Konstruktivista szemléletű tanulásszervezési formák.
Ajánlott szakirodalom:
- Korom Erzsébet (1999): A naiv elméletektől a tudományos nézetekig. Iskolakultúra, 9 (10) 60-72.
- Korom Erzsébet (2000): A fogalmi váltás elméletei. Magyar Pszichológiai Szemle, 55 (2-3) 179-205.
- Nahalka István (1997): Konstruktív pedagógia – egy új paradigma a láthatáron (I.). Iskolakultúra, 7 (2) 21-33.
- Nahalka István (1997): Konstruktív pedagógia – egy új paradigma a láthatáron (II.). Iskolakultúra, 7 (3) 22-40.
- Nahalka István (1997): Konstruktív pedagógia – egy új paradigma a láthatáron (III.). Iskolakultúra, 7 (4) 3-20.
- Nahalka István (2002): Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
- Spada, H. (1994): Conceptual change or multiple representations? Learning and Instruction, 4 (2) 113-116.
- Vosniadou, S. (1994): Capturing and modelling the process of conceptual change. Learning and Instruction, 4 (1) 45-69.
Legutóbbi frissítés:
2023. 03. 26. 19:56