Didaktika

1. Didaktikai paradigmák az ezredforduló körül a külföldi szakirodalomban

  • Berner, Hans (2004): Az oktatás kompetenciái
  • Bevezetés az oktatásközpontú tervezés és a reflektív oktatás elméleti alapjaiba. Fordította: Perjés István. Aula Kiadó, Budapest.
  • Kron, Friedrich (1997): Pedagógia. Osiris Kiadó, Budapest.
  • Perjés István-Vass Vilmos (eds.) (2009) A kompetenciák tantervesítése. kn. Budapest.

2. A tanulás és a tudás fogalmának fejlődése. A konceptuális váltás.

  • Csapó Benő (1998): Az iskolai tudás. Osiris.
  • Nahalka István (2002): Hogyan alakul ki a tudás a gyerekekben? Konstruktivizmus és pedagógia. Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest.
  • Korom Erzsébet (2005): Fogalmi fejlődés és fogalmi váltás. Műszaki Kiadó, Budapest.

3. Társadalom-képzés-tanulási környezetek.

  • Komenczi Bertalan (2009): Elektronikus tanulási környezetek. Gondolat Kiadó, Budapest.
  • Kovács Ilma (2007): Az elektronikus tanulásról. Holnap Kiadó, hn.
  • Tapscott, Don (2001): Digitális gyermekkor. Az internetgeneráció felemelkedése. Információs társadalom kicsiknek és nagyoknak. Inforum Kossuth Kiadó, Budapest.

4. Mérés és értékelés: tanulói teljesítmények Magyarországon és Európában.

  • Halász Gábor (2002): Hazai és nemzetközi törekvések az iskolai értékelés rendszerében. In: Új Ped. Szle. 2002/2.
  • Vári Péter ed. (2003): PISA vizsgálat 2000. Műszaki Kiadó, Budapest.

5. A tanítás mint reflektív gyakorlat és a reflektív tanár: konceptusok a kritika mérlegén.

  • Falus Iván (2006): A tanári tevékenység és a pedagógusképzés új útjai. Gondolat Kiadó, Budapest.
  • Schon, Donald A. (1990): The reflective turn. Case studies in and on educational praktice. New York.
  • Szabó László Tamás (2009): A tanár visszanéz. Új Mandátum Kiadó.

6. Hazai és külföldi (EU) tantervpolitikák

  • Ballér Endre (1996): Tantervelméletek Magyarországon a XIX-XX. században. Országos  Közoktatási Intézet. A tantervelmélet forrásai 17.
  • Mátrai Zsuzsa (1999): Tanterv és vizsga külföldön. Műszaki Kiadó, Budapest.
  • Szabó László Tamás (ed.) (2006): Tantervelmélet. Debreceni Egyetem, BTK, Neveléstudományi Tanszék. Pallas Debrecina 5.
  • Tanulmányok a neveléstudomány köréből 2001. Báthory Zoltán-Falus Iván (eds.) Osiris Kiadó, Budapest.

7. A tanárképzés reformjai: érvek és ellenérvek.

  • Brezsnyánszky László (2006): A maga vájta meder. Gondolatok a formálódó tanárképzésről. Gondolat Kiadó, Budapest.
  • Falus Iván (2006): A tanári tevékenység és a pedagógusképzés új útjai. Gondolat Kiadó, Budapest.
  • OECD (2007): A tanárok számítanak. A hatékony pedagógusok pályára vonzása, fejlesztése és a pályán való megtartása. Oktatási és Kulturális Minisztérium EU Kapcsolatok Főosztálya. Budapest.
  • Óhidy Andrea-Edward Terhart-Zsolnai József (eds.) (2008): Tanárkép és tanárképzés. A tanárképzés perspektívái Németországban és Magyarországon. Pannon Egyetem, BTK, Neveléstudományi Intézet, Pedagógiai Oktató- és Kutatóközpont, Pápa.
  • Szabó László Tamás (1998): Tanárképzés Európában. Országos Közoktatási Intézet. Budapest.

Valamennyi témakörhöz ajánlott:

  • Anderson Lorin W. ed. (1995): Teacher Education In: International Encyclopedia of Teaching and Teacher Education.
Legutóbbi frissítés: 2023. 03. 26. 19:56