Tételek:
- Az idegennyelv-oktatás és -tanulás hagyományos megközelítése és ennek újraértékelése
- Az idegennyelv tanulás kognitív vetületei, a szociokulturális elmélet és a kognitív nyelvészet integrációja
- Tanulási stratégiák az idegennyelv elsajátításában
- Az osztálytermi nyelvtanulás értékelése
- Szaknyelv-oktatási kutatások
- Az Output hipotézis: elmélet és kutatás, a tartalom alapú és a kommunikatív nyelvoktatás
- Számítógéppel segített nyelvtanulás
- A nyelvtervezés története és elmélete
- Globális nyelv, (De)kolonizáció
- Nyelvoktatás és tanulás interkulturális perspektívából, nyelvpolitika és kisebbségi nyelvi jogok
Kötelező szakirodalom:
- Hinkel, Eli (Ed.), 2005. Handbook of research in second language learning I. London: Routledge
- Hinkel, Eli (Ed.), 2011. Handbook of research in second language learning II. London: Routledge:
- Hinkel, Eli (Ed.), 2017. Handbook of research in second language learning III. London: Routledge
- Müller-Hartmann, A.; Schocker vDitfurth, M. (Hrsg.):2001. Qualitative Forschung im Bereich Fremdsprachen lehren und lernen. Tübingen: Narr
- Burwitz-Melzer, E. – Mehlhorn G.- Riemer C. - Bausch, K.R - Krumm, H.-J. (Hrsg.) 2016: Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen, Basel: A Francke
Legutóbbi frissítés:
2025. 02. 28. 09:56