Váradi Judit PhD
1. A zenei oktatás intézményrendszere és kurrikulumai Magyarországon európai kitekintéssel
- Betty Hanlev, Janet Montgomery: Contemporary Curriculum Practices and Their Theoretical Bases. The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning - A Project of the Music Educators National Conference, Edited by Richard Cowell, Carol Richardson, Oxford, University Press, 2002. 113-143.
- Ian Westbury: Theory, Research and Improvement of Music Education. The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning - A Project of the Music Educators National Conference, Edited by Richard Cowell, Carol Richardson, Oxford, University Press, 2002. 144-161.
- Hegyi István: Világunk zeneoktatási öröksége, Janus Pannonius Tudományegyetem. Pécs, 1996.
- Kertész Attila: A magyarországi zeneoktatás, hangszeres képzés és énekoktatás vázlatos története 59-90.
- Körtesi András: Zeneoktatási modellek 236-243.
- Váradi Judit: Hogyan neveljünk értő közönséget a komolyzenének 90-133.
- Kissné Poprádi Enikő, Bencéné Fekete Andrea: A zenei nevelés helye és szerepe az oktatásban az alapfokú művészetoktatásra fókuszálva
2. A zenepedagógia történetének főbb korszakai
- Gönczy László: A zene jelentősége az archaikus kultúráktól a 19. századig 51-58.
- Váradi Judit: Hogyan neveljünk értő közönséget a komolyzenének 74-89.
3. A zenepedagógia társadalmi vonatkozásai, szociális kirekesztés és zenei nevelés
- Chris Philpott: The Sociological Critique of Curriculum Music in England: Is Radical Change Really Possible? Sociology and Music Education, Edited by Ruth Wright, Ashgate 2010 81-91.
- Ruth Wright, John Finney: Culture, Society and Music Education Edited by Ruth Wright, Ashgate 2010 223-239.
- Renate Mueller: Perspectives from the Sociology of Music 584- 603.The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning - A Project of the Music Educators National Conference, Edited by Richard Cowell, Carol Richardson, Oxford, University Press, 2002
- Adrian C. North, David J. Hargreaves, Mark Tarrant: Social Psychology and Music Education 604- 625. The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning - A Project of the Music Educators National Conference, Edited by Richard Cowell, Carol Richardson, Oxford, University Press, 2002
- Avedikian Viktória: „A zene mint az egyensúly és tolerancia forrása” In: Új Pedagógiai Szemle Kiadja az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, 2009/7
- Bácskai Erika - Manchin Róbert - Sági Mária - Vitányi Iván: Ének-zenei iskolába jártak. Budapest, Zeneműkiadó, 1972
4. A művészetpedagógia és a zenepedagógia speciális aspektusai
- Kertész Attila: Zenetanári és hangszeres tanári mesterség 161-197.
- Hang és lélek, Új utak a zene és társadalom kapcsolatában/Zenei nevelési konferencia 2002 Budapest: Magyar Zenei Tanács
- Merryl Goldberg, Carol Scott Kassner: Teaching Other Subjects Through Music The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning - A Project of the Music Educators National Conference, Edited by Richard Cowell, Carol Richardson, Oxford, University Press, 2002.1053-1065.
5. A zenetanulás non-formális és informális lehetőségei és hatása
- Geir Johansen: Modernity, Identity, and Musical Learning Sociology and Music Education, Edited by Ruth Wright, Ashgate 2010. 155-163.
- Sidsel Karlsen: Revealing Musical Learning in the Informal Field Sociology and Music Education, Edited by Ruth Wright, Ashgate 2010. 193-204.
- M. L. Mark: Nonmusical Outcomes of Music Education: Historical Consideration 1045-1052.The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning - A Project of the Music Educators National Conference, Edited by Richard Cowell, Carol Richardson, Oxford, University Press, 2002. 1045-1052.
6. A zenei nevelés hatása a képességfejlesztésre és más diszciplínákra
- Joyce Jordan-Decarbo & Jo Ann Nelson: Music and early childhood education The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning - A Project of the Music Educators National Conference, Edited by Richard Cowell, Carol Richardson, Oxford, University Press, 2002. 210-242.
- Micahel L. Mark (ed.): Outcomes in General Education. The New Handbook of Research on Music Teaching and Learning - A Project of the Music Educators National Conference, Edited by Richard Cowell, Carol Richardson Oxford, University Press, 2002. 1042-1083
- Árvayné Nezvald Anett: A zenei nevelés transzferhatásai csecsemő- és kisgyermekkorban
- Hellmuth Petsche – Joydeep Bhattcharya: Zenei gondolkodás és intelligencia Parlando, Zenepadagógiai folyóirat, 2002, 44/3 46-51.
7. Zenei befogadóvá nevelés
- Theodor W. Adorno: Zene, filozófia, társadalom – A zenével kapcsolatos magatartás típusai. Gondolat, Budapest,1970.
- Gönczy László: A zene befogadása – zeneértés – zeneközvetítés 205-222.
- Harnoncourt, Nikolaus: A beszédszerű zene. Utak egy új zeneértés felé. Budapest: Editio Musica, 1988
- Stachó László (2005): Hányféleképpen értjük és szeretjük a zenét? – A zeneértés velünk született, mélylélektani, kulturális és kognitív útirányjelzői. In: Lindenbergerné Kardos Erzsébet (szerk.): Zeneterápia (szöveggyűjtemény). Kulcs a Muzsikához Kiadó, Pécs, 235–250.
Legutóbbi frissítés:
2023. 03. 26. 19:56