Az alábbi vizsgatételekhez ajánlott szakirodalmon kívül ajánljuk az International Journal for Research in Vocational Education and Training (IJRVET), az Educatio, a Szakképzési Szemle, a Közgazdasági Szemle, az Opus et Educatio, az Esély, a Felnőttképzés c. folyóiratok, és a Felnőttképzési Kutatási Füzetek nem felsorolt, de releváns cikkeit.
1. A szakképzés helye az oktatási rendszerben.
• Benedek András (2003): Változó szakképzés. A magyar szakképzés szerkezeti változásai a XX. század utolsó negyedében. OKKER, Budapest,ISBN: 963-922-876-1
• Bükki, E. (2019): Vocational education and training in Europe: Hungary. Cedefop ReferNet VET in Europe reports 2018. http://libserver.cedefop.europa.eu/vetelib/2019/Vocational_Education_Tr…
• CEDEFOP (2002): Towards a history of vocational education and training (VET) in Europe in a comparative perspective. Proceedings of the first international conference October, Florence, Volume II.
• Cedefop (2020): Vocational education and training in Europe, 1995–2035: Scenarios for European vocational education and training in the 21st century. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Cedefop reference series; No. 114. http://data.europa.eu/doi/10.2801/794471.
• Európai Unió. Magyarország. 2. Az oktatási rendszer szerkezete és az oktatás irányítása. Eurydice. 2024. https://eurydice.eacea.ec.europa.eu
• Európai Unió. Magyarország. 2.3 Az oktatási rendszer felépítése. 2024. https://eurydice.eacea.ec.europa.eu
• Fazekas Ágnes – Halász Gábor – Horváth László (2018): Innovációk és innovációs folyamatok a magyar oktatási rendszerben. Educatio, 27 (2), pp. 247 – 264.
• Halász Gábor (2001): Az oktatási rendszer. Műszaki Könyvkiadó, Budapest, 2001. ISBN: 978 963 162 769 5
• Halász Gábor (2005): Demokráciára és aktív állampolgárságra nevelés a 21. században. Új Pedagógiai Szemle, (7–8), 65–70. https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/demokraciara-es-akti….
• Halász Gábor (2013): Az oktatáskutatás globális trendjei. ELTE Eötvös Kiadó. Budapest
2. Szakképzés Magyarországon a rendszerváltást követően; a legfontosabb kihívások.
• Benedek András (2018): Szakképzési szabályozási környezetünk változásai – 25 év lehetőségei és korlátai. Opus et Educatio, 5(3) http://opuseteducatio.hu/index.php/opusHU/article/view/277/478
• Benke Magdolna (2019): Vocational education and training, the contested partner in innovation projects: Questions and remarks. In B. E. Stalder , & C. Nägele (Eds), Trends in vocational education and training research: Proceedings of the European conference on educational research (ECER), vocational education and training network (VETNET) (pp. 77–84). Bern: VETNET. http://doi.org/10.5281/zenodo.3457503.
• Benke Magdolna – Tomasz Rachwał (2022): The evolution of vocational education and training in Hungary and Poland 1989–2035. In: Hungarian Educational Research Journal, Volume 12 Issue 3 (2022). https://doi.org/10.1556/063.2022.00061
• Educatio folyóirat 2006/II. szám. „Képzés és munkaerőpiac” tematikus szám cikkei, tanulmányai. (Szerk: Györgyi Zoltán és Polónyi István). Budapest. HU ISSN 1419-8827
• Educatio XXV. évf, (2016) I. sz. „Szakképzés és szakképzettség” tematikus szám cikkei, (Szerk.: Fehérvári Anikó, pp. 3-157).
• Györgyi Zoltán (2019): Változások a hazai szakképzésben 2004–2019. Educatio, 28(1), 105–120. https://doi.org/10.1556/2063.28.2019.1.8.
• Györgyi Zoltán (2022): A negyedik ipari forradalom és a hazai szakképzés, Educatio, 31 (1), pp. 56-69.
• Hrubos Ildikó (szerk.) (2002): Az ismeretlen szakképzés az akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés kutatásának tanulságai. Új Mandátum. Budapest, ISBN: 0489002864047
• Mártonfi György (2015): Szakiskolai Fejlesztési Programok, 2003–2009. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet. Budapest, 2015. ISBN 978-963-682-859-2
• Mártonfi György (2016): A szakképzés intézményrendszerének átalakulásai. Educatio, 2016(1). https://folyoiratok.oh.gov.hu/educatio/a-szakkepzes-intezmenyrendszeren….
• Mártonfi György (2019): Tanügyirányítás és struktúraváltás a hazai szakképzésben 2010 után. Educatio, 28(2), 241–254.
• Tót Éva (1996): A világbanki szakképzési modell. Educatio, 1996/1. 40-49. o. HU ISSN 1419-8827
• Velkey Gábor (2011): A (szak)képzés hazai rendszere, működési zavarai és megújítása. Doktori értekezés, PTE.
3. Az Európai Unió és a szakképzés.
• CEDEFOP (2002): Towards a history of vocational education and training (VET) in Europe in a comparative perspective. Proceedings of the first international conference October, Florence, Volume II.
• Cedefop (2020): Vocational education and training in Europe, 1995–2035: Scenarios for European vocational education and training in the 21st century. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Cedefop reference series; No 114. http://data.europa.eu/doi/10.2801/794471.
• Csákó Mihály (2016): A szakképzés és az európai integráció. pp. 3–10. Educatio, 2016/1. HU ISSN 1419-8827
• Education and Training Monitor 2024, https://op.europa.eu/webpub/eac/education-and-training-monitor/hu/count…
• European Education Area, az Osnabruck-i nyilatkozat, https://education.ec.europa.eu/hu/education-levels/vocational-education…
• Forgács András – Loboda Zoltán (2003): Az Európai Unió és az oktatás. Press Publica Kiadó, ISBN: 963-9001-82-1
• Markowitsch, J., Benke, M., & Bjørnåvold, J. (Eds.) (2022): The Future of Vocational Education and Training. Hungarian Educational Research Journal. Volume 12, Issue 3. https://akjournals.com/view/journals/063/12/3/063.12.issue-3.xml (tematikus szám)
• Scheuch, I., Bohlinger, S., Bieß, A., & Nguyen, H. L. (2021): Mapping Research on European VET Policy with a Systematic Literature Review Method: A Pilot Study. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8(4), 113–137. https://doi.org/10.13152/IJRVET.8.4.6
• Széll Krisztián (szerk.) (2016):Az Európai Unió az oktatásról – stratégiai irányok és értelmezések. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, ISBN 978-963-436-006-3
4. A szakképzés intézményrendszerének változása. Centralizációs és decentralizációs folyamatok a hazai szakképzés irányításában.
• Benedek András (szerk.) (2010): A szakképzés és felnőttképzés fejlesztése. Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet, Budapest, ISBN: 978-963-264-072-3
• Benke Magdolna – Tomasz Rachwał (2022): The evolution of vocational education and training in Hungary and Poland 1989–2035. In: Hungarian Educational Research Journal, Volume 12 Issue 3 (2022). https://doi.org/10.1556/063.2022.00061
• Benke Magdolna (2022): A szakképzés innovációs partneri szerepének lehetőségei és akadályai – Elméleti megközelítések. Szakképzés-Pedagógiai Tudományos Közlemények, 3 (1), 69-90. p.
• Borbély-Pecze Tibor Bors (2016): Szakképzés és pályaorientáció – tévutak és lehetőségek. Educatio, 2016/1. 59–69.
• Györgyi Zoltán 2019): Változások a hazai szakképzésben 2004-2019. Educatio, 28 (1), pp. 105-120.
• Györgyi Zoltán (2022): A negyedik ipari forradalom és a hazai szakképzés. Educatio, 31 (1), pp. 56-69.
• Lénárd Tüde (2021): A közoktatási centralizáció hatása a diákok teljesítményére Magyarországon. Közgazdasági Szemle, LXVIII. évf. 2021. május, 457 – 489.
• Mártonfi György (2009): A TISZK-rendszer kiépülése 2007-2008-ban. Szakképzési Szemle, 2009/4. 403-433. o.
• Mártonfi György (2016): A szakképzés intézményrendszerének átalakulásai. Educatio, 2016/1. 46–58. o. HU ISSN 1419-8827
• Mártonfi György (2019): Tanügyirányítás és struktúraváltás a hazai szakképzésben 2010 után. Educatio, 28(2), 241–254.
• MUNKAERŐPIACI TÜKÖR 2020. Szerkesztette: FAZEKAS KÁROLY - KÓNYA ISTVÁN - KREKÓ JUDIT. Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont, ELKH, 2021. https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2022/01/mt_2020_hun_mpt.pdf
5. A duális szakképzés alakulása hazai és nemzetközi viszonylatban
• Benke Magdolna (2023): Duális képzés kitekintéssel és kérdőjelekkel. In: Kattein-Pornói Rita – Tóth Péter – Kanczné Nagy Katalin (szerk.) Oktatás Egy Változó Világban – Kutatás, Innováció, Fejlesztés. HERA évkönyvek X. 13 – 21.
HERA_EVKONYVEK_X_online.pdf
• Chisvert-Tarazona, M. J., Moso-Diez, M., & Marhuenda-Fluixá, F. (Eds.)
(2021). Apprenticeship in dual and non-dual systems. Between tradition and
innovation. Peter Lang International Academic Publishers.
• Györgyi Zoltán 2019): Változások a hazai szakképzésben 2004-2019. Educatio 28 (1), pp. 105-120.
• Horn Dániel (2014): A szakiskolai tanoncképzés rövidtávú munkaerőpiaci hatásai. Közgazdasági Szemle, 61(9), 975-999.
• Li, J., & Pilz, M. (2021). International transfer of vocational education and training: A literature review. Journal of Vocational Education & Training, 1–34. https://doi.org/10.1080/13636820.2020.1847566
• Marhuenda-Fluixá, F. (Ed.), (2017). Vocational education beyond skill formation. Peter Lang.
• Markowitsch, J., Benke, M., & Bjørnåvold, J. (Eds.) (2022). The Future of Vocational Education and Training. Hungarian Educational Research Journal. Volume 12, Issue 3. https://akjournals.com/view/journals/063/12/3/063.12.issue-3.xml (tematikus szám tanulmányai)
• Mártonfi György: A szakképzés intézményrendszerének átalakulásai. Educatio 2016/1. 46–58. o. HU ISSN 1419-8827
• Pilz, Matthias & Wiemann, Kristina (2021): Does Dual Training Make the World Go Round? Training Models in German Companies in China, India and Mexico. Vocations and Learning, 14(3) DOI: 10.1007/s12186-020-09255-z
• Wołodźko, E. , Wasilewska, E. , & Grochalska, M. (2021): The advantages and disadvantages of Polish dual vocational education from the perspective of students, school representatives and employers. Journal of Vocational Education and Training, 73(2).
6. A vállalati képzési szerepvállalás, és a hazai szakképzés finanszírozásának változása
• Benke Magdolna – Tomasz Rachwał (2022): The evolution of vocational education and training in Hungary and Poland 1989–2035. In: Hungarian Educational Research Journal, Volume 12 Issue 3 (2022). https://doi.org/10.1556/063.2022.00061
• Fehérvári Anikó (2011): Normatív finanszírozás az oktatásban 2000-2009 között. In: Új Pedagógiai Szemle, 2011/6. 21–34. o.
• Györgyi Zoltán (2016): A szakképzés finanszírozása – európai kitekintés. Educatio, 2016/1. 11-26. o. (ISSN: 1216-3384) (eISSN: 1419-8827)
• Györgyi Zoltán 2019): Változások a hazai szakképzésben 2004-2019. Educatio, 28 (1), pp. 105-120.
• Markowitsch, J., & Hefler, G. (2018). Staying in the loop: Formal feedback mechanisms connecting vocational training to the world of work in Europe. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 5(4), 285–306. https://doi.org/10.13152/IJRVET.5.4.3
• Mártonfi György (2019): Tanügyirányítás és struktúraváltás a hazai szakképzésben 2010 után. Educatio, 28(2), 241–254.
• Polónyi István (2009):Rendszerváltozások az oktatás finanszírozásában. Educatio, 2009/4. 473-41. o. HU ISSN 1419-8827
• Polónyi István (2016): Javuló prioritás, romló kondíciók, avagy a hazai szakképzés finanszírozása. Educatio, 2016/1. 27-45. o. (ISSN: 1216-3384) (eISSN: 1419-8827)
7. A szakképzés szereplői, érdekcsoportjai és kapcsolatai
• Benke Magdolna (Szerk.) (2001): A szociális partnerek szerepe a szakképzésben. Nyolc európai uniós ország tapasztalata. (p. 271). Nemzeti Szakképzési Intézet. Budapest.
• Benke Magdolna (2016): A tanuló közösségek és a szakképzés. Educatio, 25(2), 184–197. ISSN 1216-3384. https://folyoiratok.oh.gov.hu/educatio/a-tanulo-kozossegek-es-a-szakkep…
• European Commission (2019): Study on the representation of apprentices in vocational education and training (VET) and other relevant bodies or networks of EU Member States, Candidate and EFTA Countries. ICF S.A. https://pmb.cereq.fr/doc_num.php?explnum_id=6699
• Fehérvári Anikó – Györgyi Zoltán (szerk.) (2015): Tanulási attitűdök, tanulási stratégiák. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, ISBN 978-963-682-889-9
• Fehérvári Anikó: Pályakövetési vizsgálatok a szakképzésben. Educatio, 2009/4. 70-83.o. HU ISSN 1419-8827.
• Gyekiczky Tamás (Szerk.) (1985): Vállalati törekvések a szakmunkásképzés korszerűsítésére. Budapest, Oktatáskutató Intézet. ISBN: 9634040233.
• Györgyi Zoltán (2003): Tanulás felnőttkorban. Oktatáskutató Intézet, Budapest, Kutatás közben 241. ISBN 963 404 371 2
• Heikkinen, Anja (Ed.) – Katrin Kraus (Ed.) (2009): Reworking Vocational Education. (Politics, Practices, and Concepts.) Peter Lang, 232 p.
• Markowitsch, J., & Hefler, G. (2018): Staying in the loop: Formal feedback mechanisms connecting vocational training to the world of work in Europe. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 5(4), 285–306. https://doi.org/10.13152/IJRVET.5.4.
• Salvà, F., Pinya, C., Álvarez, N., & Calvo, A. (2019): Dropout prevention in Secondary VET from different learning spaces: A social discussion experience. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 6(2), 153–173. https://doi.org/10.13152/IJRVET.6.2.3
• Tomasz Gábor (szerk.) (2012): Párhuzamok és kanyarok. Szakképzettek pályakövetése. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, ISBN 978-963-682-703-8
• Winterton, J. (2007): Building social dialogue over training and learning: European and national developments. European Journal of Industrial Relations, 13(3), 281–300. https://doi.org/10.1177/0959680107081742
8. Társadalmi és területi hátrányok, korai iskolaelhagyás és a szakképzés
• Benke Magdolna (2008): Regionális szakképzési kutatások üzenete. Szakképzési Szemle, 4, 293–327.
• Fehérvári Anikó (szerk.) (2008): Szakképzés és lemorzsolódás. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, ISBN 978-963-682-627-7
• Fehérvári Anikó & Tomasz Gábor (szerk.) (2015): Kudarcok és megoldások. Iskolai hátrányok, lemorzsolódás, problémakezelés. OFI, Budapest, ISBN 978-963-682-862-2
• Hermándy-Berencz Judit – Szegedi Eszter – Sziklainé Lengyel Zsófia (2013): Esélyteremtés szakképzéssel. PSIVET szakmai konzorcium, ISBN 978-615-5319-02-0
• Leaving education early: putting vocational education and training centre stage. Publications Office of the European Union, Luxembourg. 2016. ISBN 978-92-896-1681-2
• Makó Ágnes, Hajdu Miklós & Tóth István János (2016): Szakiskolák, oktatás, szegénység. Esély, 2016 (6), 39–69.
• MUNKAERŐPIACI TÜKÖR 2022. TÁRSADALMI EGYENLŐTLENSÉG ÉS MOBILITÁS. (Szerk.: SZABÓ-MORVAI ÁGNES, PETŐ RITA), https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2023/11/teljes-kotet.pdf
• Salvà, F., Pinya, C., Álvarez, N., & Calvo, A. (2019): Dropout prevention in Secondary VET from different learning spaces: A social discussion experience. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 6(2), 153–173. https://doi.org/10.13152/IJRVET.6.2.3
• Tésits Róbert – Szabó Rebeka (2013): Egy komplex roma integrációs program munkaerő-piaci és területi hatásai. Szakképzési Szemle, 2013/2. 5-18. o. ISSN 0237-2347
• Varga Júlia (2009): Szakképzés, lemorzsolódás. Új Pedagógiai Szemle, 10 (4)
• Velkey Gábor (2011): A középfokú képzés területi rendszerének változása. Tér és Társadalom, https://tet.rkk.hu/index.php/TeT/article/view/1930/3791.
9. A munkaerőpiac és a szakképzés kapcsolata. Tervezés, előrejelzés, forgatókönyvek.
• Benke Magdolna (2008): Regionális szakképzési kutatások üzenete. Szakképzési Szemle, 4, 293–327.
• CEDEFOP (2002): Towards a history of vocational education and training (VET) in Europe in a comparative perspective. Proceedings of the first international conference October, Florence, Volume I. The rise of national VET systems in a comparative perspective. Cedefop Panorama series; 103.Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2004
• Cedefop (2020): Vocational education and training in Europe, 1995–2035: Scenarios for European vocational education and training in the 21st century. Luxembourg: Publications Office of the European Union. Cedefop reference series; No 114. http://data.europa.eu/doi/10.2801/794471.
• Educatio folyóirat 2006/II. szám. „Képzés és munkaerőpiac” tematikus szám cikkei, tanulmányai. Szerk: Györgyi Zoltán és Polónyi István. Budapest. HU ISSN 1419-8827
• Ercsei Kálmán (szerk.) (2015): Tanulási utak – pályautak. A szakképzésben tanulók pályakövetése. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, ISBN 978-963-682-860-8
• Farkas Éva (2013): A szak- és felnőttképzés gyakorlata. SZTE JGYPK. Szeged, ISBN 978-963-9927-68-1
• Fazekas, K., Csillag, M., Hermann, Z., & Scharle, Á. (Eds.), (2020): The Hungarian labour market 2019. Budapest: Institute of Economics, Centre for Economic and Regional Studies. https://kti.krtk.hu/wp-content/uploads/2020/07/LMYB2019_onefile.pdf
• Markowitsch, J., Benke, M., & Bjørnåvold, J. (Eds.) (2022). The Future of Vocational Education and Training. Hungarian Educational Research Journal. Volume 12, Issue 3. https://akjournals.com/view/journals/063/12/3/063.12.issue-3.xml (tematikus szám)
• Michaelis, C., & Busse, R. (2021). Regional Disparities in the Training Market: Opportunities for Adolescents to Obtain a Company-Based Training Place Depending on Regional Training Market Conditions. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8(1), 87–114. https://doi.org/10.13152/IJRVET.8.1.5
• Szép Zsófia – Vámosi Tamás (2007): Felnőttképzés és szakképzés, makrofolyamatok, tervezés. Pécs, PTE, ISBN 978-963-642-153-3
• Tomasz Gábor (szerk.): Párhuzamok és kanyarok. Szakképzettek pályakövetése. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest, 2012. ISBN 978-963-682-703-8
• Tót Éva (1998): Az iskolarendszeren kívüli képzés. Educatio, 1998/1.
• Vámosi Tamás (2011): Képzés, tudás, munka. A magyar szak- és felnőttképzési rendszer szerepe és funkciója a társadalmi-gazdasági térben a 21. század elején. Új Mandátum, Budapest, 2011. ISBN: 9632870441
10. A szakképzés területi - társadalmi összefüggései.
• Avis, J. (2018): Crossing Boundaries: VET, the Labour Market and Social Justice. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 5 (3), 178–190. https://doi.org/10.13152/IJRVET.5.3.2
• Benke Magdolna (2016): A tanuló közösségek és a szakképzés. Educatio, 25 (2), 184–197. ISSN 1216-3384. https://folyoiratok.oh.gov.hu/educatio/a-tanulo-kozossegek-es-a-szakkep…
• Benke, Magdolna – Rachwał, Tomasz (2022): The evolution of vocational education and training in Hungary and Poland 1989–2035. In: Hungarian Educational Research Journal, Volume 12 Issue 3 (2022). https://doi.org/10.1556/063.2022.00061
• Bonoli, L., & Gonon, P. (2023): Challenges, Future and Policy Orientations: The 1960s−1970s as Decisive Years for Swiss Vocational Education and Training. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 10(3), 340–360. https://doi.org/10.13152/IJRVET.10.3.3
• Ferge Zsuzsa (1972): A társadalmi struktúra és az iskolarendszer közötti néhány összefüggés. Szociológia, 1, 10–35.
• Gazsó Ferenc (1982): Az ifjúság és a társadalom. Társadalomtudományi Közlemények, 12. , ISSN 0133-0381.
• Kaiser, Franz & Susann Krugmann (Eds.) (2018): IJRVET Special Issue on „Social Dimensions and Participation in Vocational Education and Training”. Vol. 5 No. 3. (tematikus szám tanulmányai). https://journals.sub.uni-hamburg.de/hup2/ijrvet/issue/view/19
• Michaelis, C., & Busse, R. (2021): Regional Disparities in the Training Market: Opportunities for Adolescents to Obtain a Company-Based Training Place Depending on Regional Training Market Conditions. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 8(1), 87–114. https://doi.org/10.13152/IJRVET.8.1.5
• Reegård, K. , & Dębowski, H. (2020): Exit, voice or loyalty? VET stakeholders’ response to large scale skilled emigration from Poland. International Journal for Research in Vocational Education and Training, 7(3), 325-343. http://doi.org/10.13152/IJRVET.7.3.4.
• Saniter, A., & Howe, F. (2017): Industry 4.0 – what’s behind the mask? A case of additive manufacturing, In: F. Kaiser, S. Krugmann (Eds). Social dimensions and participation in Vocational Education, University of Rostock, Rostock 172–176.
• Velkey Gábor (2011): A középfokú képzés területi rendszerének változása. Tér és Társadalom, https://tet.rkk.hu/index.php/TeT/article/view/1930/3791.
• Wheelahan, L., Moodie, G., Lavigne, E., Mou, Samji, F. & Lindsay, C. (2019): Theorising the role of public vocational education institutions using the capabilities approach. In B. E. Stalder , & C. Nägele (Eds), Trends in vocational education and training research, Vol. II. Proceedings of the European conference on educational research (ECER) (pp. 445–453). Vocational Education and Training Network (VETNET). https://doi.org/10.5281/zenodo.3358917.
11. Szakképzés, felnőttképzés, validáció, élethosszig tartó tanulás.
• Benedek András (Szerk.) (2020): Új módszerek a szakképzésben – Kollaboratív online tartalomfejlesztés. MTA- BME.
• Farkas Éva (2013): A szak- és felnőttképzés gyakorlata. SZTE JGYPK. Szeged, ISBN 978-963-9927-68-1
• Fehérvári Anikó & Szemerszki Mariann (2019): Tanulási utak a közoktatásban és a felsőoktatásban. Educatio, 28 (4), 645–658. https://doi.org/10.1556/2063.28.2019.4.1.
• Halász Gábor (2022): Oktatás és globalizálódás. Educatio, 31 (4), pp. 571 – 586.
• Horváth Anna – Mihele Mihály András - Trautmann László – Vida Cecília (2022): Szakképzés és fejlettség. Köz-Gazdaság, 2022/2. 95 – 123. https://unipub.lib.uni-corvinus.hu/7558/1/1434-Article%20Text-5353-1-10…
• Németh Balázs (2006): A tanuló régiók szerepe az egész életen át tartó tanulás megvalósításában. Új Pedagógiai Szemle, LVI. 6. 72 – 82.
• Pilz, M. (2016): Typologies in comparative vocational education and training: Existing models and a new approach. Vocations and Learning, 9(3), 295–314. https://doi.org/10.1007/s12186-016-9154-7.
• Powell, L. & McGrath, S. (2014): Exploring the value of the capability approach for VET and training evaluation: Reflections from South Africa. In G. Carbonnier , M. Carton , & K. King (Eds.), Education, learning, training: Critical issues for development, International Development Policy series No. 5 (Vol. in press, pp. 126–148). Boston: Brill-Nijhoff.
• Szép Zsófia – Vámosi Tamás (2007): Felnőttképzés és szakképzés, makrofolyamatok, tervezés. Pécs, PTE, ISBN 978-963-642-153-3
• Tót Éva (1998): Az iskolarendszeren kívüli képzés. Educatio, 1998/1.
• Tót Éva (2009): A validáció fogalmának értelmezési lehetőségei, rokon fogalmai a hazai és nemzetközi gyakorlatban. Kézirat. Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet, Budapest.
12. Egy választott európai ország szakképzési rendszerének elemző bemutatása.
• CEDEFOP (2002): Towards a history of vocational education and training (VET) in Europe in a comparative perspective. Proceedings of the first international conference October, Florence, Volume I. The rise of national VET systems in a comparative perspective. Cedefop Panorama series; 103.Luxembourg: Office for Official Publications of the European Communities, 2004
• Eurypedia országleírások
• VET in Europe – Country reports. Refernet, Cedefop (Nemzeti szakképzési rendszerek folyamatosan frissülő, országonként változó időpontban megjelenő leírásai)
• Eurostat adatbázis
• A választott ország szakképzését elemző friss tanulmányok.