Neveléstudományi Doktori Program - Doktori fokozatot szereztek

Név Fokozat éve Disszertáció címe Témavezető neve
Máté-Szabó Barbara 2024 Hídszerep a felsőoktatásban? - Továbbtanulási aspirációk vizsgálata a felsőoktatási szakképzésben tanuló hallgatók körében Dr. Márkus Edina
Hegedűs Anita 2024 A szegedi egyetemisták múzeumképe - A múzeumok mint változó tanulási terek egy egyetemi városban Prof. Dr. Pusztai Bertalan
Kardos Katalin 2024 Szakkollégiumok felsőoktatás-pedagógiai jelentősége szektorközi összehasonlításban Prof. Dr. Pusztai Gabriella
Kocsis Zsófia 2023 A hallgatói munkavállalás sajátosságai és egyetemi pályafutásra gyakorolt hatása a Debreceni Egyetemen Prof. Dr. Pusztai Gabriella
Somfalvi Zita 2023

Nyelvvizsga hiányában diplomát nem szerző hallgatók vizsgálata a szocioökonómiai háttér és a nyelvspecifikus kulturális tőke tükrében a kelet-magyarországi régióban

Prof. Dr. Pusztai Gabriella
Hörich Balázs 2023 Tanulói eredményesség a mobilitási aspirációk tükrében Dr. habil. Györgyi Zoltán – Prof. Dr. Fehérvári Anikó
Gintner Tamásné Hornyák Ágnes 2023 Újító pedagógusok szakmai tőkéje és eredményessége hátrányos helyzetű régiók középfokú oktatási intézményeiben
Prof. Dr. Pusztai Gabriella
Lehotka Ildikó 2023 A zenehallgatás a közoktatási dokumentumok tükrében, és megvalósulása az ének-zene tanórákon Prof. Dr. Duffek Mihály
Székely Csilla Imola 2023 Vallásosság és gyermekkép Kokas Klára pedagógiai munkáiban
Prof. Dr. Pusztai Gabriella
Józsa Gabriella 2023 Érettségit adó szakképzésből a felsőoktatásba: a továbbtanulási szándék és a lemorzsolódási rizikófaktorok vizsgálata
Dr. habil. Engler Ágnes
Bíró István Ferenc 2023 Archiválás vagy továbbhagyományozás? A magyar népzenekultúrához való viszonyulásmódok és ezek hatása a hazai népzenészképzés intézményesülésére Dr. Vincze Tamás
Dragony Gábor 2023 A népzeneoktatás dimenziói a művészeti nevelés kurrikuláris és extrakurrikuláris színterein – A népzeneoktatás és népzenészképzés empirikus vizsgálata Dr. habil. Váradi Judit
Szalai-Preisz Tamás 2022 Az Orff koncepció módszertani elemeinek zenei képességfejlődésre gyakorolt hatása az általános iskolai ének-zene órák tükrében Dr. habil. Váradi Judit
Héjja Bella Emerencia 2022 A zeneművészeti szakgimnazista tanulók pályaalakulásával kapcsolatos mutatói a szociál-kognitív pályamodell mentén Páskuné Dr. habil. Kiss Judit
Czékmán Balázs István 2022 Tablettel támogatott tanulási környezet általános iskolában. Intézményi szintű implementáció és integráció, pedagógiai-módszertani háttér és tanulókra gyakorolt hatás Dr. habil. Buda András
Sebestyén Krisztina 2022 Nyelvválasztás és nyelvtanulási motiváció Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megye érettségit adó képzéseiben Dr. Chrappán Magdolna
Pallay Katalin 2022 Karrierépítés és mobilitási döntés, A Balassi Intézet egykori kárpátaljai hallgatóinak tanulmányi pályafutása, munkaerőpiaci elhelyezkedése és társadalmi beágyazódása a végleges letelepedés tükrében Dr. habil Kovács-Nagy Klára
Moravecz Marianna 2022 A mindennapos testnevelés tapasztalatai az észak- alföldi régióban élő hallgatók egészségtudatosságának és tanulmányi eredményességének tükrében Dr. habil Nagy Ágoston
Szőcs Andor 2021 Hallgatói munkavállalás a felsőoktatási expanziót követő években - Tanulás melletti munka jellemzői a Debreceni Egyetemen Fényes Hajnalka
Farkas János 2021 A gazdasági szaknyelvoktatás helyzete a közép-kelet-európai országok felsőoktatási intézményeinek rendszerében (Magyarország, Szlovákia, Románia összehasonlító vizsgálata) Dr. Czellér Mária
Rábai Dávid 2021 A hazai labdarúgó akadémiák tehetséggondozó tevékenysége Dr. Fenyő Imre
Pataki Gyöngyvér 2021 A rendszerváltás utáni generáció közéleti magatartásmintái két eltérő szervezésű felsőoktatási kollégium lakóinak kvalitatív vizsgálata alapján Szabó Ildikó, Polónyi István
Benke Magdolna 2020 A tanulórégió – kihívás és lehetőség. Hátrányos helyzetű régiók és kistérségek fejlesztésének tapasztalatai Magyarországon az európai uniós csatlakozás időszakában Kozma Tamás
Sápiné Bényei Rita 2020 A témacentrikus interakció (TCI) módszer használata a tanításban: tanulási stílusjellemzők és szociális kompetenciaelemek változása a tanulókban Revákné Markóczi Ibolya
Szabó Fruzsina 2020 A nyelvérzék és nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy kelet-magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál Csépes Ildikó
Zoller Katalin 2020 Tanárok és iskoláik. A tanári munkavégzés és a tanári munkával való elégedettség vizsgálata romániai pedagógusok körében Bacskai Katinka
Markos Valéria 2019 Úton az aktív állampolgári lét felé Fényes Hajnalka
Tódor Imre 2019 Az iskolaválasztás döntésmechanizmusai Pusztai Gabriella
Kattein-Pornói Rita 2019 Az országos magyar falusi tehetségmentés története Rébay Magdolna
Dabney-Fekete Ilona 2019 Oktatók tudományos együttműködésének hálózatai a felsőoktatásban Czellér Mária
Kenyeres Attila Zoltán 2019 Televízió és tanulás A televízió és a posztklasszikus dokumentumfilmek szerepe a kulturális közfoglalkoztatottak informális tanulásában Juhász Erika
Kovács Karolina Eszter 2019 Mens Sana In Corpore Sano? A Magyar Sportiskolai Rendszer Tanulóinak Egészségtudatossági és Tanulmányi Eredményességének Összefüggései Nagy Beáta Erika
Inántsy-Pap Ágnes 2019 Kontinuitás és pedagógiai érzékenység A magyarországi görögkatolikus iskolák társadalmi funkciója. Pusztai Gabriella
Stark Gabriella Mária 2019 Kisebbségi magyar pedagógusjelöltek tanulási útvonalai (összehasonlító megközelítésben) Kozma Tamás
Fülekiné Joó Anikó 2019 Olvasás és közösségi interakció: a perszuazív kommunikáció hatása általános és középiskolás fiútanulók olvasási attitűdjére Bujdosóné Dani Erzsébet
Kovács Edina Mária 2019 A társadalmi nem hatása a pedagógusok szakmai céljaira, karrierútjára és elkötelezettségére Chrappán Magdolna
Hegedűs Roland 2018 Hátrányos helyzetűek a közép- és felsőfokú oktatásban Hátrányos helyzetű tanulók középiskolai teljesítménye és felsőoktatásba való bejutásuk jellemzői, különös tekintettel a területi különbségekre Teperics Károly, Györgyi Zoltán
Ceglédi Tímea 2018 Reziliencia és felsőoktatás. Beteljesül a reziliencia ígérete vagy élesednek a társadalmi egyenlőtlenségek a felsőoktatásban? Fényes Hajnalka Zsuzsanna
Urbinné Borbély Szilvia 2018 A mindennapi testnevelés implementációjának megítélése az észak-alföldi régióban Fónai Mihály
Szűcs Tímea 2018 Az alapfokú művészeti iskolák működése és társadalmi környezete Egy esélynövelő iskolatípus? Duffek Mihály, Juhász Erika
Fintor Gábor 2018 Implementáció és tanulói attitűdök, A mindennapos testnevelés funkciója egy hátrányos helyzetű régió iskoláiban Szabó József
Berei Emese Beáta 2018 A méltányosság percepciói és befogadással kapcsolatos attitűdök felsőoktatási hallgatók körében Flóra Gábor - Veressné Gönczi Ibolya
Morvai Laura 2018 Ora et labora? Egyházi középiskolások eredményessége a 2010 utáni szektorbővülést követően Pusztai Gabriella
Bordás Andrea 2017 Romániai magyar pedagógusok szakmai fejlődése – narratívák a rendszeren belülről Szabó László Tamás
Dusa Ágnes Réka 2017 Nemzetköziesedés a Debreceni Egyetemen. A hallgatói mobilitás mint a nemzetköziesedés célja és eszköze Szabó Ildikó– Engler Ágnes
Pásztor Rita Gizella 2017 Kisebbségi és kettős kisebbségi létben élő fiatalok továbbtanulási aspirációi egy hátrányos helyzetű térségben Csoba Judit
Szelesné Árokszállási Andrea 2017 Rekrutáció és pályaszocializáció regionális összehasonlításban. Mentőtiszt szakiroányon tanuló hallgatók érték- és pályaorientációja Murányi István
Tamusné Molnár Viktória 2017 Művészeti nevelés az egyetem falai között és azon túl. A debreceni tudományegyetem bölcsészettudományi kara oktatóinak művészeti, művészetelméleti és művészetpártolói tevékenysége 1914-1949 Rébay Magdolna
Portik Erzsébet Edit
 
2017
 
"Jó" gyermekek - felnőtt szemmel. Erdélyi gyermekkép, gyermekszemlélet a Cimbora című gyermekfolyóirat tükrében a két világháború között (1922-1929) Fenyő Imre
 
Belényi Emese
 
2017
 
Többszörös kisebbségben: identitás és oktatási inklúzió egy romániai magyar siket közösségben Pető Ildikó
 
Támba Renátó
 
2016
 
Gyermekkor és gyermeknevelés a vásznakon. A dualizmuskori gyermekszemlélet megjelenítése egy festőiskola példáján Rébay Magdolna
 
Horváth Zsófia
 
2016
 
A kisebbségi magyar közoktatás regionális vetületei A romániai magyar általános iskolás tanulók családi és iskolai környezetének szerepe az egyéni és közösségi identitás alakulásában Engler Ágnes
 
Bicsák Zsanett Ágnes 2015 Vált(ak)ozó olvasatok Johann Friedrich Herbart pedagógiájának hazai recepciójában Brezsnyánszky László
Takács Tamara 2015 Közösségi kötődés és identitás egy határmenti felsőoktatási térségben Brezsnyánszky László
Neszt Judit 2015 A középfokú elemi iskolai tanítóképzők intézményrendszerének kiépülése és változásai 1828-tól 1945-ig Orosz Gábor
Tőzsér Zoltán 2015 Részidősek a felsőoktatásban - Egy határon átnyúló régió részidős hallgatóinak a vizsgálata Kozma Tamás
Kovács Klára 2015 A sportolás mint támogató faktor a felsőoktatásban Szabó Ildikó
Homoki Andrea 2015 A gyermekvédelmi gondozottak reziliencia vizsgálata a Dél-alföldi és az Észak-alföldi régióban Gönczy Ibolya
Bacskai Katinka 2014 Mit ér (el) a tanár, ha közép-európai? Alacsony státusú diákokat tanító eredményes tanárok két közép-európai régióban Pusztai Gabriella
Garami Erika 2014 Kistérségi jellemzők együttes hatása az oktatás eredményességére és a továbbtanulási döntésekre Györgyi Zoltán
Szolár Éva 2014 A Bologna-folyamat Magyarországon. Felsőoktatás reformviták (1999-2009) Kozma Tamás
Vargáné Nagy Anikó 2013 Jausz Béla a pedagógus professzor Az 1919–1959 közötti szakmai életút elemzése Brezsnyánszky László
Németh Nóra Veronika 2013 Pedagógusjelöltek olvasáskultúrája egy határmenti régióban Mojzesné Székely Katalin
Dankó-Herczegh Judit 2013 Internethasználat és elektronikus kommunikáció a Debreceni Egyetem tanár szakos hallgatói körében Buda András
Márton Sándor 2013 Egy tehetséggondozó program hallgatóinak rekrutációja és professzióképe a program első szakaszában Kiss János
Rusinné Fedor Anita 2013 „Kettős kötődés” – A munkaerő-piaci karriertől a familiarizmusig. A kisgyermekes nők munkavállalási attitűdjei és integrációja. Dr. habil. Fónai Mihály
Jankó Krisztina Julianna 2012 Az iskolakörzetesítés társadalmi hatásai Prof. Dr. Kozma Tamás, Prof. Dr. Forray R. Katalin
Jancsák Csaba 2012 Tanárképzésben részt vevő hallgatók értékítéleteinek szerkezete két regionális egyetem en. A Debreceni és Szegedi Tudományegyetem tanárjelöltjeinek értékstruktúrái Prof. Dr. Kozma Tamás
Szabó János Zoltán 2012 Kulturális fesztiválok mint a művelődés új formái Prof. Dr. Szabó László Tamás
Hausmann Alíz 2012 Ízlés vagy sodródás? Összefüggések a romániai magyar középiskolások zenei ízlése, zenével kapcsolatos magatartása és értékrendje, kulturális fogyasztása között Prof. Dr. Szabó László Tamás
Molnár Balázs 2011 Pedagógushallgatók internethasználata és internetalapú tanulási tevékenységei a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Felnőttképzési Karán Dr. Chrappán Magdolna
Hollósi Hajnalka 2011 A magyar kisebbségi felsőoktatás egy példája.
A kolozsvári Babeş−Bolyai Tudományegyetem Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozata
Dr. habil Fényes Hajnalka
Vincze Tamás 2011 Karrierutak és iskolateremtés a XX. század első felének magyar neveléstudományában Prof. Dr. Brezsnyánszky László
Csiha Tünde 2011 Az önkormányzatok és civil ifjúsági szervezetek együttműködése az önkormányzati feladatellátásban Dr. Szekeres Melinda
Rákó Erzsébet 2010 A gyermekvédelem intézményrendszerének átalakulása, helyzete Hajdú-Bihar megyében Mojzesné Dr. Székely Katalin
Engler Ágnes 2010 Kisgyermeket nevelő hallgatók felsőfokú tanulmányi beruházásainak és hozamainak nevelésszociológiai vizsgálata Dr. Pusztai Gabriella
Takács-Miklósi Márta 2010 Minőségirányítás és akkreditáció a felnőttképzésben – az észak-alföldi intézmények esete Dr. Juhász Erika
Simándi Szilvia 2010 Turizmus és tanulás – egy vidéki város középiskolásainak turisztikai magatartása Dr. Juhász Erika
Fináncz Judit 2009 Tudományos utánpótlásképzés Európában és Magyarországon:
A doktori képzésben résztvevők helyzete
Prof. Dr. Kozma Tamás
Bocsi Veronika 2009 Az idő a campusokon. Felsőfokú tanulmányokat folytató hallgatók időszociológiai vizsgálata Prof. Dr. Szabó Ildikó
Horkai Anita 2008 Ifjúsági kultúrák Észak-kelet Magyarországon Dr. Fónai Mihály
Nagy Krisztina 2008 Segítő hivatásokat választó hallgatók pályaorientációja a "Partiumban" Dr. habil Pusztai Gabriella
Virág Irén 2008 Az arisztokrácia neveltetése Magyarországon (1790-1848) Prof. Dr. Brezsnyánszky László
Szilágyiné dr. Szemkeö Judit 2008 Életvilágok és a nevelés (kísérlet az intézményes nevelés modellezésére) Prof. Dr. Kozma Tamás
Dr. Sipos László 2008 Alapítványok az iskolában Prof. Dr. Kozma Tamás
Erdei Gábor 2008 A vállalatok szerepe a felnőttkori tanulásban az Észak-alföldi Régióban Prof. Dr. Kozma Tamás
Nagy Edit 2007 Egy segítő foglalkozás képviselőinek pályaképe, a kiégés szempontjából Prof. Dr. Brezsnyánszky László
Drabancz M. Róbert 2007 Disputák a kulturális igazgatásról. Az 1920-as évek második felének magyarországi sajtónyilvánosságában Prof. Dr. Kozma Tamás
Farkas Éva 2007 Rendszerváltás a szakképzésben. A szakképzés szerkezeti, tartalmi átalakulása Magyarországon 1989 után, különös tekintettel az iskolarendszerű szakképzés reformjának jellemzőire a képzést végző intézmények aspektusából Dr. Juhász Erika
Péter Lilla 2007 Reform és visszhangok: A romániai közoktatási reform fogadtatása romániai magyar pedagógusok körében Mojzesné dr. Székely Katalin
Rébay Magdolna Éva 2007 A leány-középiskolák jogi szabályozása Magyarországon és nemzetközi kitekintésben Dr. Orosz Gábor
Benkő Brigitta 2007 A szociálpedagógia szakos hallgatók a felsőoktatásban és a munkaerő-piacon Prof. Dr. Kozma Tamás
Holik Ildikó Katalin 2007 A tanárképzés gyakorlati műhelyei: A gyakorlóiskolák tanárképzési szerepének vizsgálata Prof. Dr. Bezsnyánszky László
Vidra Anikó 2006 A bevásárlóközpontok szerepe a budapesti fiatalok szabadidő-felhasználásában Dr. Kiss Gabriella
Pető Ildikó 2006 Hátrányos helyzetű csoportok a felnőttoktatásban: motivációk, esélyek Dr. Fónai Mihály
K. Nagy Emese 2006 Az esélyegyenlőtlenség iskolai kezelése csoportmunkával Dr. Béres Csaba
Barabási Tünde 2006 Az elmélet és a gyakorlat integrációja a magyarországi és a romániai magyar tanítóképzési rendszerben Dr. Balogh László
Szabó Irma 2006 Utópiák és valóság: az elmélet és a gyakorlat ellentmondásai az általános művelődési központok fejlődésében Prof. Dr. Durkó Mátyás
Kleiszt Teréz 2006 A népművelés és a szociális munka szakmásodása angolszász és magyar metszetekben Dr. Rubovszky Kálmán
Márkus Edina 2006 Szektorsemlegesség a kultúra területén Dr. Sári Mihály
Torkos Katalin 2006 Két kultúra határán - cigány diplomások életút vizsgálata az ezredfordulón Magyarországon Dr. Béres Csaba
Lipcsei Imre 2006 A Békés vármegyei oktatásügy története a két világháború közötti időszakban Dr. Vaskó László
Koncz Gábor 2006 A művelődés közgazdasági összefüggései Dr. Éles Csaba
Ugrai János 2005 Önállóság és kiszolgáltatottság Dr. Síró Béla, Prof. Dr. Barta János
Mandel Kinga 2005 A román felsőoktatás politika változásai Prof. Dr. Nagy Péter Tibor
Juhász Erika 2005 Hajdú-Bihar megye felnőttoktatási intézményrendszere az oktatás- és művelődéspolitikai tendenciák tükrében Dr. Sári Miháy
Kézi Erzsébet 2003 Pedagógiai modernizációs kísérlet a két világháború között (A sárospataki angol nyelvoktatás) Dr. Brezsnyászky László
Kocsis Mihály 2003 A tanárképzés megítélése hallgatók és végzettek körében Dr. Balogh László
Bodnárné Kiss Katalin 2002 Serdülő korú cigány tanulók énképe és modellkövetési sajátosságai Prof. Dr. Forray R. Katalin
Deme Tamás 2002 Karácsony Sándor pedagógiájának aktualitása Dr. Komlósi Sándor
Pusztai Gabriella 2002 Felekezeti középiskolák az ezredforduló Magyarországon Dr. Tomka Miklós
Sallai Éva 2002 A szakmai személyiség szerepe a pedagógus mesterségben, és a pedagógusképzés lehetőségei kialakulásának segítségében Dr. Papp János
T. Szabó Júlia 2002 A gyermekjáték szerepéről alkotott elképzelések és a valóság a 19-20. század fordulóján Magyarországon Dr. Rubovszky Kálmán
Antalóczy Tímea 2001 Sorozatok - Szappanoperák - Értékek Dr. Szekeres Melinda
Bényei Judit 2001 Az Alkonyzónától A Simpson családig televíziós befogadás-vizsgálat a médiaoktatás nézőpontjából Dr. Rubovszky Kálmán
Buda András 2001 Mérnöktanárok (pályaválasztás, pályakezdés) Dr. Varga Lajos
Fülöp Ilona 2001 Kultúra és turizmus a változó világban Dr. Bujdosó Dezső
Györgyi Zoltán 2001 A középfokú szakképzés megújulásának regionális súlypontjai Prof. Dr. Polónyi István
Orosz Ildikó 2001 A magyarnyelvű oktatás helyzete Kárpátalján az ukrán államiság kialakulásának első évtizedében (1989-1999) Prof. Dr. Szabó László Tamás
Chrappán Magdolna 2000 A tantárgyi integráció alapkérdései Dr. Vaskó László
T. Kiss Tamás 2000 A kulturális intézmények állami rendszere Magyarországon az 1920-as években (Gróf Klebelsberg Kunó kultúrát szervező tevékenysége) Dr. Vitányi Iván
Veressné Gönczi Ibolya 2000 Tendenciák a hazai gyermekvédelemben Dr. B. Aczél Anna
Goda Éva 2000 Társasági élet és művelődés Dr. Éles Csaba
Dr. Timárné Dr. Szabó Júlia 2000 A gyermekjátékok szerepéről alkotott elképzelések és a valóság a 19-20. század fordulóján, Magyarországon Prof. Dr. Szabó László Tamás
Duló Károly 2000 Közelítő távolítás Dr. Rubovszky Kálmán
Szíjártó Imre 2000 A filmvetítéstől a média ismeretig, A Mozgóképoktatás Magyarországon 1960-2000 Prof. Dr. Szabó László Tamás
Dráviczki Sándor 1999 Tanítóképzés Északkelet- Magyarországon 1914-1959 között Dr. Vaskó László
Horváth Zsuzsanna 1999 Az anyanyelvi tudás érvényességének összehasonlító vizsgálata Dr. Csapó Benõ
Kálmán Anikó 1999 Köztisztviselőképzés PHARE támogatással Prof. Dr. Kozma Tamás
Buda Mariann 1998 Az iskola szellemisége és a társadalmi gyakorlat Prof. Dr. Zrinszky László
Bolvári-Takács Gábor 1998 Filmművészet és kultúrpolitika a művészeti díjak tükrében Dr. Éles Csaba
Sári Mihály 1997 Város és művelődése (A lokális művelődéspolitikai döntések művelődéstörténeti és művelődésszociológiai háttere egy alföldi középvárosban és a helyi cselekvés…) Prof. Dr. Kozma Tamás
Martinkó József 1996 Katonai középiskolák az ezeréves magyar iskola történetében Dr. Kelemen Elemér
Legutóbbi frissítés: 2024. 03. 25. 09:04