Név | Kezdési idő | Témavezető | Védés/Fok/Absz. | Téma/Doktori dolgozat címe |
---|---|---|---|---|
Sümegi István | 1994 | Vajda Mihály | 2001 | Ontológiai töredékek |
Lovász Tünde | 1994 | Vajda Mihály | 1999 | Kontextualizmus a racionalitáselméletben |
Kelemen István | 1994 | Vajda Mihály | 2007 | Misztikum és értelem. Közelítések a fiatal Ludwig Wittgenstein filozófiájához |
Rácz József | 1995 | Mihálydeák Tamás | 2001 | A többértékű logikai rendszerek |
Pongrácz Tibor | 1995 | Vajda Mihály | 2011 | A mérték és mértéktelenség problémája Heideggernél |
Madaras Lászlóné | 1995 | Mihálydeák Tamás | 2000 | A 20. századi angolszász fiolzófia törekvései az empirikus tudományok teoretizálásra és ennek néhány vonatkozása a mai magyar természettudósok tudományfelfogásában |
Kassa Gabriella | 1995 | Angyalosi Gergely | Absz. | |
Csobó Péter | 1995 | Hévizi Ottó | 2006 | A zenefilozófia eszméi |
Balogh László | 1995 | Vajda Mihály | 2004 | Hannah Arendt a szabadságról avagy a politikai cselekvés elmélete és története |
Trembeczki István | 1996 | Bujalos István | 2004 | Néhány kérdés a történelem végéről és az egyetemes történelemről: Francis Fukuyama történetfilozófiájának tanulságai |
Szabó István György | 1996 | Rugási Gyula | Absz. | |
Pataki Gyöngyvér | 1996 | Vajda Mihály | Absz. | Kimura neutrális elméletének racionális rekonstrukciója |
Dankovics Viktorné | 1996 | Vajda Mihály | 2003 | Ny. Bergyajev történetfilozófiája 1901-1924 között írt művei alapján |
Antal Éva | 1996 | Angyalosi Gergely | 2001 | Az irónia fogalmáról-(állandó) tekintettel Kierkegaard-ra |
Szabó Csaba | 1997 | Nyizsnyánszki Ferenc | Absz. | Objektív szellem a klasszikus német történetfilozófiában, Hegel és Fichte történetfilozófiai rendszereinek összevetése |
Himfy József | 1997 | Rózsa Erzsébet | 2007 | A kanti elveken alapuló világköztársaságról különös tekintettel a globális osztó igazságosság problémáira |
Flaisz Endre | 1997 | Rózsa Erzsébet | 2008 | Nusz-metafizika a középplatonizmus és az apologéták koráig |
Pólik József | 1998 | Hévizi Ottó | 2004 | Kópia és képmás. Az immoralista aposztázia problémája a modernitásban |
Pató Attila | 1998 | Biróné Kaszás Éva | 2004 | A nyilvánosság fogalma Hannah Arendt politikai gondolkodásában |
Szebeni Zsuzsa | 1998 | Hévizi Ottó | Absz. | Az erdélyi díszlet- és jelmeztervezés esztétikai háttere a századfordulón, különös tekintettel a francia párhuzamokra (1890-1930-ig) |
Csutak Zoltán | 1998 | Vajda Mihály | Absz. | Teremtődő végesség |
Rónyai Ferenc | 1999 | Bujalos István | Absz. | Ideális kommunikatív etika racionális közösségi tettre-készség |
Komlósi Csaba | 1999 | Hévizi Ottó | Absz. | A XIX: század német filozófiájának Szókratész képe és ennek módosulásai |
Héjas Anita | 1999 | Angyalosi Gergely | Absz. | Tragikus és nem tragikus drámák |
Szekeres Szilvia | 1999 | Angyalosi Gergely | Absz. | A humboldti nyelvfilozófia hatása a magyar irodalomra |
Kakuk Péter | 1999 | Angyalosi Gergely | Védett? | Az ész történetisége |
Svetlana Zecevic | 2000 | Mihálydeák Tamás | 2008 | Meaning and modality by Carnap and Kripke |
Daróczi Gabriella | 2000 | Angyalosi Gergely | 2009 | Az alteritás művészete Weöres Sándor: Psyché |
Szabó Beáta | 2001 | Angyalosi Gergely | - | - |
Újlaki Tibor | 2001 | Vajda Mihály | Absz. | A személyes személytelen (Max Scheler perszonális etikája) |
Keller György | 2002 | Vajda Mihály | Fok. 2008.07.18 | A helyes affektusokról szóló tan Brentano és Husserl gondolkodásában |
Pénzes Ferenc | 2002 | Hévizi Ottó | 2012 | Nietzsche korai magyar recepciója 1872-1917 |
Novák Mircea | 2003 | Hévizi Ottó | Fok. 2008.03.14.+6 hónap | Nietzsche egyéniség-koncepciója |
Forró Enikő | 2003 | Biróné Kaszás Éva | Fok. 2008.12.22 | Az emberi jogok megalapozása |
Bakonyi Pál | 2003 | Vajda Mihály | Fok.2008.12.30. | Edmund Husserl fenomenológiája |
Katona Gábor | 2003 | Angyalosi Gergely | Haladás és haladás kritika | |
Hamcherif Ramóna | 2004 | Angyalosi Gergely | Fok. 2010. 05.04. | Az interszubjektivitás problémája Sartre és Beauvoir irodalmi és filozófiai műveiben |
Pocsai Mária | 2006 | Angyalosi Gergely | Absz | A szöveg mint megtestesülés |
Prancz Zoltán | 2007 | Angyalosi Gergely | 2010 | A valószínűség és a Szentírás mint a keresztény hit racionális megalapozásának két sarokpontja Blaise Pascal gondolataiban |
Tóth Ferenc | 2008 | Valastyán Tamás | Absz | Danto művészetfilozófiája |
Jánosfalvi Péter | 2008 | Rózsa Erzsébet | Absz | Nietzsche és Kant etikai műveinek összehasonlítása |
Balassa Bence | 2008 | Hévizi Ottó/Pólik József | Absz | Nietzsche késői filozófiájának vetületei, következtetései |
Simon Levente | 2008 | Biróné Kaszás Éva | Absz | A tömeg és a csőcselék kapcsolata a totalitárius rendszerekben |
Végh Attila | 2011 | Simon Attila | törölve | A preszókratikus filozófusok töredékei |
Beretvás Gábor | 2011 | Kelemen István | Absz | A magyar filmművészeti újhullám modern vizsgálata |
Darabos Borbála | 2011 | Balogh László Levente | Absz | Migránsok a legalitás és illegalitás mezsgyéjén |
Vízkeleti Dániel | 2011 | Kelemen István | halaszt | A mese határai a történet mesélés filozófiai alapvetései |
Földi Andrea | 2012 | Bujalos István | Az emberi meghasonlottság a modern történetfilozófiában | |
Gajdos Ágoston | 2012 | Bánfalvi Attila | Medikalizáció és pszichiátria | |
Kürti László | 2012 | Angyalosi Gergely | Freud dogmái a posztmodern líra esztétikai mintázatain | |
Szabó Ádám | 2013 | Valastyán Tamás | ||
Barna Benedek | 2013 | Bujalos István | ||
Juhász Béla | 2013 | Kelemen István |
Legutóbbi frissítés:
2023. 03. 26. 19:56