Dr. Csernoch Mária
DE-IK, Információ Technológia Tanszék
Tematika:
A kurzus az iskolai informatikaoktatás történeti áttekintésével kezdődik. Kritikai módon ismerteti a legfontosabb elméleteket, és ezzel együtt bemutatja az informatikai fejlődés és az informatikaoktatás közötti alapvető eltéréseket. Bemutatja a tanításban, tanulásban előforduló hibák felmérésére és kiértékelésére alkalmas módszereket, valamint ezen hibák kijavítására módszereket ismertet. Az informatikai alapismeretek elsajátításához, azok eszközként való alkalmazásához hatékony módszerek bemutatása. Magasabb szintű informatikai ismeretek elsajátításához alkalmas módszerek összevetése, kipróbálása.
Irodalom:
- Raymond Lister: After the Gold Rush: Towards Sustainable Scholarship in Computing. Tenth Australasian Computing Education Conference (ACE2008)
- Hromkovic, Juraj (2009): Algorithmic Adventures. From Knowledge to Magic. Springer
- Paul A. Kirschner: Why Minimal Guidance During Instruction Does Not Work: An Analysis of the Failure of Constructivist, Discovery, Problem-Based, Experimental, and Inquiry-Based Teaching. Educational Psychologist, 41(2), 75–86.
- Maria Csernoch: Teaching Word processing – the theory behind. Teaching Mathematics and Computer Science, 2009 7/1, 119–137.
- Thomas H. Cormen - Charles E. Leiserson - Ronald L. Rivest - Clifford Stein (2003): Új algoritmusok. SCOLAR KFT.
- Thomas H. Cormen - Charles E. Leiserson - Ronald L. Rivest - Clifford Stein (2009): Introduction to Algorithms. The MIT Press; third edition edition (July 31, 2009)
Tematika:
Az IKT eszközök alkalmazási lehetőségei az iskolai oktatásban témakör bevezetése és a különböző résztvevők – informatika tanárok, nem-informatika tanárok, tanulók – igényeinek, képességeinek, tudásának megfelelő integrálása. A kurzus kiemelten foglalkozik a téma különböző felhasználói oldalról történő megközelítésével. Bemutatja, hogy hogyan alakíthatják át az információ szerzés módját a megbízható IKT ismeretek, valamint azt, hogy az informatikaoktatás egyes témakörei hogyan integrálhatóak be más tantárgyak tematikájába. A kurzus kiemelten foglalkozik két tudományterület – a matematika és a nyelvek – informatika eszközökkel megvalósítható tanításával, valamint ezen tudományterületek módszereinek és eredményeinek az informatikaoktatásba történő integrálásával, ezek esetleges veszélyeivel.
Irodalom:
- Sinclair J. (ed.) (2004) How to use corpora in language teaching, Amsterdam: John Benjamins
- Delcloque P. (2000) History of CALL
- Hubbard P. (2009) (ed.) Computer-assisted language learning, Volumes I-IV, Routledge: London and New York
- Maciej M. Syslo and Anna Beata Kwiatkowska: Contribution of Informatics Education to Mathematics Education in Schools. R.T. Mittermeir (Ed.): ISSEP 2006, LNCS 4226, pp. 209 – 219, 2006. Springer-Verlag Berlin Heidelberg 2006
- Kárpáti Andrea (2003) Informatikai eszközök a matematika oktatásában. Informatikai módszerek az oktatásban sorozat. Nemzeti Tankönyvkiadó.
- Kárpáti Andrea (2003) Informatikai eszközök az idegen nyelv oktatásában. Informatikai módszerek az oktatásban sorozat. Nemzeti Tankönyvkiadó.
- Sloane, H. N., Gordon, H. M. Gunn, C. Mickelsen, V. G. (1989) Evaluating Educational Software • A Guide for Teachers, Learning Technology Associates, Inc. Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ, USA