Dr. Buda András
DE BTK, Neveléstudományok Intézete
A kurzus az információs és kommunikációs technológiák (IKT) iskolai megjelenésének kérdéseit, szerepeit, a bennük rejlő lehetőségeket vizsgálja. Foglalkozik a tanárképzés elé támasztott új kihívásokkal, az erre adott válaszokkal, illetve az iskolai digitális megosztottsággal.
Tematika:
-
Az IKT eszközök típusai, iskolai elterjedésük állomásai
-
A tanárok és tanárképzők attitűdje
-
Digitális bennszülöttek – digitális bevándorlók (telepesek és nomádok)
-
IKT eszközhasználat az iskolában, tanulásban
-
Változások a tanárképzés rendszerében, tartalmában.
Ajánlott szakirodalom:
- Balanskat, Anja – Blamire, Roger – Kefala, Stella (2006): A review of studies of ICT impact on schools in Europe. http://insight.eun.org/shared/data/pdf/impact_study.pdf
- Buda András (2010): Attitudes of Teachers Concerning the Use of Ict Equipment in Education. Journal of Social Research & Policy, Volume: 1, Issue: 2, 131-150. p. December 2010. Online: http://www.jsrp.ro/issues/volume-1-issue-2-december-2010-1
- Fazekas Károly – Köllő János – Varga Júlia: (szerk.) (2008) Zöld könyv a magyar közoktatás megújításáért. Oktatás és Gyermekesély Kerekasztal. Ecostat
- Hunya Márta (2006): Országos Közoktatási Informatikai Felmérés 2006. Országos Közoktatási Intézet. Budapest
- Marc Prensky (2001): Digital Natives, Digital Immigrants In: On the Horizon. MCB University Press, Vol. 9 No. 5, October 2001. 1-6 p.
- Trucano, Michael (2005): Teachers, Teaching and ICTs.
Legutóbbi frissítés:
2023. 03. 26. 19:56