Hogyan tovább? Útkeresés a természettudományos oktatásban 5

Dr. Egri Sándor

DE TTK, Kísérleti Fizikai Tanszék

A kurzus célja, hogy megismertessen a hallgatóval néhány, a fizika és a természettudományok tanításával kapcsolatos mai irányzatot, törekvést. Feldogozza az adott irányzat alapvető irodalmát, levonja a legfontosabb következtetéseket. Az elméleti háttér mellett a hallgatónak saját rövid kutatómunkát is kell végeznie a projekt-alapú, aktív tanulási módszerek alkalmazásával kapcsolatban, és eredményeit rövid cikkben illetve poszter formájában kell összefoglalnia. A kurzus elvégzéséhez nem szükséges kimondott fizikával kapcsolatos szakismeret, de a logikus, természettudományos gondolkodás irányában való nyitottság és befogadó-készség igen.

Tematika:

  1. A fizikaoktatás kutatása az Egyesült Államokban: Physics Educational Research, különös tekintettel a teszt jellegű értékelés és a diákok fejében élő téveszmék kutatásával kapcsolatos eredmények.

  2. Carl Wieman kutatásai és a szimulációk felhasználása az oktatásban.

  3. Intel Teach Elements – Project Based Approaches Course: Az Intel Educator Academy anyagai a projekt alapú módszerekkel kapcsolatban, Big-Bang Fair és kapcsolódó anyagok

  4. Nemzetközi folyóiratok kínálatának elemzése: Science in School, Americal Journal of Physics, European Journal of Physics

  5. COMPADRE – project: A fizikaoktatás új útjaival kapcsolatos adatbázis

Ajánlott szakirodalom:

Legutóbbi frissítés: 2023. 03. 26. 19:56