Dr. Egri Sándor
DE TTK, Kísérleti Fizikai Tanszék
A kurzus célja, hogy megismertessen a hallgatóval néhány, a fizika és a természettudományok tanításával kapcsolatos mai irányzatot, törekvést. Feldogozza az adott irányzat alapvető irodalmát, levonja a legfontosabb következtetéseket. Az elméleti háttér mellett a hallgatónak saját rövid kutatómunkát is kell végeznie a projekt-alapú, aktív tanulási módszerek alkalmazásával kapcsolatban, és eredményeit rövid cikkben illetve poszter formájában kell összefoglalnia. A kurzus elvégzéséhez nem szükséges kimondott fizikával kapcsolatos szakismeret, de a logikus, természettudományos gondolkodás irányában való nyitottság és befogadó-készség igen.
Tematika:
-
A fizikaoktatás kutatása az Egyesült Államokban: Physics Educational Research, különös tekintettel a teszt jellegű értékelés és a diákok fejében élő téveszmék kutatásával kapcsolatos eredmények.
-
Carl Wieman kutatásai és a szimulációk felhasználása az oktatásban.
-
Intel Teach Elements – Project Based Approaches Course: Az Intel Educator Academy anyagai a projekt alapú módszerekkel kapcsolatban, Big-Bang Fair és kapcsolódó anyagok
-
Nemzetközi folyóiratok kínálatának elemzése: Science in School, Americal Journal of Physics, European Journal of Physics
-
COMPADRE – project: A fizikaoktatás új útjaival kapcsolatos adatbázis
Ajánlott szakirodalom:
- Wieman, Carl: What all instructors should know about learning
- The Carl Wieman Science Education Initiative, home page
- Phet, Interactive Simulations, University of Colorado
- Physical Review Special Topics – Physics Educational Research
- Intel Teach Elements multimédiás CD, 2010 október, version 2. és http://www.intel.com/about/corporateresponsibility/education/programs/elements.htm
- Science in School online paper
- comPADRE, Physics and Astronomy Education Communities
- Trundle Kathy Cabe, Bell Randy L. (2010): The use of a computer simulation to promote conceptual change: A quasi-experimental study Computers & Education 54 1078–1088